lørdag den 13. februar 2010

Når alt kommer til alt..

"Hvis du havde en tryllestav lige nu, hvad ville du så ønske??"


Dette spørgsmål fik min veninde for et par uger siden af en "meget klog dame" som hun så pænt kalder hende.
Dette gav mig stof til eftertanke og jeg satte mig ned med min kaffe, mine smøger og med bærbaren i skødet...

Der er så mange ting her i livet man sætter spørgsmålstegn ved?
Ting der kan påvirke og forvirre én, så den større helhed pludselig synes svær at få øje på..
Man sir så klogt at man ikke ved hvad man har før man mister det.
man sir også at man ikke kan elske før man har hadet..
Laver man en kobling mellem disse sætninger tror jeg det giver essensen af det der i daglig tale hedder eftertanke og det er netop i eftertanken, sandhedens realiteter slår én.

Det kan så undre mig rigtig meget at man skal miste/hade, før man tænker/handler.
At det man elsker og holder af skal "lide" under ens egen forvirring og evne til ikke at handle i "tide".

(well... dette blev til et input jeg ikke selv lige havde regnet med)

Tilbage til "den kloge dame" og min skønne veninde som gav mig et af de her få wake-up-call. Som gav mig insprationen til dagens indlæg - tit er det jo blot fem ord der kan sætte gang i hele maskineriet i toppen. Men okey - 1 ønske - 1 slag med tryllestaven - 1 drøm i opfyldelse?

Tænk lige kort over det - luk øjenene og føl grundigt efter - hvad ønsker du?

Ønsker du noget for dig selv, eller ønsker du noget for andre? Ønsker du noget der vil "redde" din situation på nuværende tidspunkt eller ønsker du mere langsigtet? Tænker du på drømme om det perfekte liv, den perfekte kæreste eller om den perfekte fremtid?Tænker du på verdens freden, kuren mod aids eller på jordens fremtidige overlevelse..??

Jeg tror uanset hvad man har af ønsker og drømme, om de er for én selv eller for andre - så er de med til at holde mennekset levende.. du ved hovedet op, benene ned!

uden drømmene intet mennekse?!?

OKay mixed tanker fra en "eftertænksom" ;) pige

Mette - som i farverne i et blinklys

Ingen kommentarer:

Send en kommentar